Prisendring 2023

Her kan du lese om hvorfor det skjer en prisendring og hva det betyr for deg.

Hvorfor justerer dere prisen på bredbånd 1. juni 2023?

Dette er en generell prisøkning, som samsvarer med prisnivået i markedet.

Vi må ta høyde for økte kostnader som følge av inflasjon. Bare slik kan vi sikre utvikling og vedlikehold av nettverket.

Vi jobber hele tiden for å sikre internettopplevelsen, slik at du får den kvaliteten du trenger, både nå og i tiden fremover.

Hvorfor justerer dere prisen på produktpakkene med bredbånd og tv pr. 1. juni 2023?

Dette er en generell prisøkning, som samsvarer med prisnivået i markedet.

Vi må ta høyde for økte kostnader som følge av inflasjon. Bare slik kan vi sikre utvikling og vedlikehold av nettverket og tjenester.

For at du skal få best mulig internettopplevelse, jobber vi hele tiden for å sikre at du får den kvaliteten du trenger, både nå og i fremtiden.

I tillegg er vi opptatt av å tilby størst mulig valgfrihet til deg som har Altibox TV, slik at du opplever å få mest mulig valuta for pengene. Vi jobber hardt og målrettet ved forhandling av avtaler for å sikre at du får best mulig innhold til en fornuftig pris.

Jeg har bindingstid på min avtale. Gjelder prisendringen for meg?

Hvis du har bindingstid på avtalen din, beholder du avtalt pris til bindingstiden er utløpt. Når bindingstiden utløper, endres prisen.

Kan jeg si opp avtalen min som følge av prisendring?

Du kan til enhver tid si opp din avtale etter gjeldende vilkår.

Arbeidsgiver betaler for internett-tjenesten min. Vil fordeling være annerledes for prisen på hvert produkt?

I produktpakker står bredbåndet for 60 % av veiledende pris og det er denne prisen arbeidsgiver skal betale.

Her kan du se regnestykket med et priseksempel:

En kunde har en produktpakke bestående av tv og internett til prisen 1.329,-/md. og lurer på hvor stor andel arbeidsgiver skal dekke.

Utregningen blir da: 1329×0,6=797,4.

Summen arbeidsgiver skal dekke i dette eksempelet blir da kr. 797,4,-, og utgjør 60% av totalsummen på produktpakken.

Hvordan vet jeg om jeg er i bindingstid?

Bindingstiden kan du se i ordrebekreftelsen du mottok når du inngikk eller oppdaterte avtalen din.

Gjelder prisendringen pr. 01.06.2023 en spesifikk tjeneste i produktpakken min?

Nei. Det er en generell økning på pakken din som ikke er knyttet til en spesifikk tjeneste.